Fra låneroversikten er det mulig å sende en manuelt opprettet melding til én eller flere lånere. For disse meldingene må du angi en tittel og meldingens innhold. Det kan være forhåndsdefinert innhold i meldingen, slik som innledning og avslutning på meldingen, og det kan også konfigureres hvilke protokoller meldingene sendes via. Dette konfigureres under Admin > Meldinger > Melding til låner.
Meldinger til lånere opprettes på følgende måte:
- Søk opp lånere
- Velg den eller de lånerne som skal sendes en melding til, ved å markere dem på venstre side av listen.
- Klikk på knappen «Send melding» nederst på siden.
- Angi «Tittel» og «Melding».
- Trykk eventuelt på forhåndsvisning og velg en protokoll du ønsker å se forhåndsvisning for.
- Trykk på «Send» for å sende meldingen.
Det sendes nå meldinger til de valgte lånerne. Sendes meldingen som SMS vil «Tittel» ikke bli brukt.